PRIVACY POLICY

HUR BEHANDLAR VI DIN PERSONLIGA INFORMATION?

När du handlar från en webbutik, vår eller någon annan, så lämnar du ifrån dig information om dig själv. Var du bor, vilken e-postadress du har och vad du handlar. Vissa av våra kunder undrar vad vi gör med informationen och här beskriver vi lite mer formellt hur vi arbetar med information. Den information du lämnar ifrån dig är en förutsättning från vår sida för att kunna leverera din beställning.

Grunden i allt vi gör är att behandla våra kunder som vi själva vill bli behandlade, alltid. Det gäller även när det kommer till information. 

25 maj 2018 träder en ny EU-förordning, GDPR (General Data Protection Regulation), i kraft och ersätter den nuvarande personuppgiftslagen (PUL). GDPR innebär att kraven på hur företag och organisationer får behandla personuppgifter skärps, samtidigt som rättigheterna som konsument stärks. 


SAMMANFATTNING AV VÅR INFORMATIONSHANTERING

Vi samlar in så lite information som möjligt. Vi behöver veta var du bor för att kunna skicka varorna hem till dig. Beställer du till ditt jobb eller sommarställe behöver vi inte ens veta var du bor.

Vill du beställa mot faktura så måste vår samarbetspartner Klarna ha ditt personnummer. Bara då kan du få dina varor hemskickade mot faktura.

När du betalar med kort så krävs det att du uppger ditt kreditkortsnummer. Det går via en säker server och Klarna.

Sen så måste vi såklart veta vilka produkter du beställer och vi behöver din e-postadress för att kunna kontakta dig med leveransbesked, ändrad information osv.

Här kommer en mer detaljerad beskrivning. 


VILKA SYSTEM HAMNAR DINA UPPGIFTER I?

När du handlar hos oss så går din order igenom flera steg för att vi ska kunna behandla och skicka dina varor till dig. 


TRINITY

Vi använder ett system för vår webshop som heter Trinity. Det är en databas där våra produkter, våra sidor med text och allt annat (inklusive den här sidan) du ser i webshopen finns samlat. När du lägger en beställning på www.seasea.se så gör du det i Trinity. 

Din beställning hamnar då i en databas hos Trinity som vi och Trinitys tekniker på Zitac Consulting har tillgång till. Zitacs tekniker kan undersöka och felsöka ordrar. 

I beställningen finns information om vilka produkter du köpt av oss, hur du betalat (men ingen information om kreditkort, personnummer eller liknande), den adress vi ska skicka varorna till. 

Det är från Trinity du får e-post meddelande om att vi mottagit din order och när vi skickat din order. 


CRM-system

Vårt CRM-system samlar orderinformation om dig, vi använder den för att kunna ge dig bästa service och samla information på ett ställe.

Om du gör byten eller skickar tillbaka varor till oss så brukar vi notera det i vårt CRM-system. En sådan notis kan exempelvis se ut så här:

"170918: Kund vill byta till 70-90 kg Baltic Aqua istället. Skickat idag."

Här kan vi också spara och lägga in mailkonversationer koppade till beställning och byten. 

Vi skriver aldrig någon personlig information i notisfältet utan bara sådant som är relaterat till beställningen. 

Vi använder också Sendmail och Mailchimp via vårt CRM-system för att skicka informationsmail till dig. 


DINA KUNDMAIL

Vi använder MS Office för vår kundservicemail. När du mailar till info@seasea.se raderar vi inkomna mail senast 2-3 månader efter att vi mottagit dom. Behöver vi spara någon information så lägger vi över den informationen i vårt CRM-system. 


KLARNA

När du kommer till kassan så måste du betala för dina varor. Där kan du välja mellan flera olika betalsätt. Klarna har ett system där orderns innehåll syns, det kan se ut så här:

"850.s_3 Baltic Aqua 79-90 kg 229 kr"

Har du frågor kring hur Klarna behandlar din information måste du kontakta dem.


MOVEX M3

När din beställning gått igenom skickas den till vårt affärssystem. Vi använder ett separat affärssystem för att knyta ihop lager, bokföring och logistik. Det är bara vi och tekniker hos vår datakonsult som har tillgång till systemet och ingen bearbetar dina uppgifter utom vi. 


HUR ANVÄNDER VI DEN HÄR INFORMATIONEN?

Vi använder informationen för att expediera din beställning. Vi använder din e-postadress för att kunna skicka information till dig. Vill du inte ha information från oss så kan du enkelt via en länk i informationsmailet avbeställa vidare informationsbrev och kommer då aldrig bli kontaktad av oss igen. 

Uppgifterna kan vidare komma att användas för att analysera köpvanor i syfte att förse dig med relevant information och marknadsföring samt för att förbättra Sajten, betalningslösningar och betalningsprocesser. Behandling i syfte att förbättra betalningslösningar och betalningsprocesser kan inkludera behandling där dina personuppgifter, bl.a. ditt personnummer, överförs till andra bolag inom Byggplast & Båtprylarkoncernen och tredjepartsleverantörer för att ingå som analysunderlag


VARFÖR SPARAR VI INFORMATION?

Vi sparar information av bokföringstekniska skäl. Vi behöver kunna redovisa underlag för skattemyndigheten. 


COOKIES

Vi använder cookies. Det gör vi för att kunna lagra dina varor i din varukorg. Vi använder Facebook Pixeltracking och Nosto för remarketing. Mer info om Facebooks datapolicy här.

Vi använder dessutom Googles tjänst Google Analytics, vilken använder Cookies. Byggplast & Båtprylar använder Googles annonstjänster. Du kan läsa mer om Googles insamling, delning och användning av data här.


INFORMATION TILL ANDRA AKTÖRER

Vi lämnar aldrig ifrån oss din information till någon annan. Undantag görs om vi av någon anledning är tvingade enligt lag eller domstolsbeslut.


TA BORT DIN INFORMATION FRÅN VÅR DATABAS

Den information vi sparar finns bara som underlag för den ekonomiska transaktionen och behålls av legala skäl och kan därför inte raderas. 

Har du frågor så är du välkommen att kontakta oss på info@seasea.se


TILLGÅNG TILL, UPPDATERING OCH KORRIGERING AV DINA PERSONUPPGIFTER

Om du vill ha information enligt ovan ska du skicka begäran till oss. Begäran ska  skickas till info@seasea.se tillsammans med vidimerad kopia av giltig ID-handling. 

Byggplast & Båtprylar vill säkerställa att dina personuppgifter är korrekta och uppdaterade. Om någon av de uppgifter du lämnat till Byggplast & Båtprylar förändras, t.ex. om du ändrar din e-postadress, namn eller betalningsuppgifter eller om du vill säga upp ditt användarkonto, vänligen lämna Byggplast & Båtprylar korrekta uppgifter genom att skicka ett e-postmeddelande till: Byggplast & Båtprylar. Du har rätt att när som helst begära att personuppgifterna rättas, blockeras eller raderas.