Orderfrågor

Har du frågor om en webbeställning?

Hittar du inte svaret på din fråga i listan nedan så kontakta oss på 08-505 640 30, Telefontid vardagar 8.30-12 & 13-17.
Eller order@seasea.se så svarar vi så fort vi hinner.
Ha ditt ordernummer eller din orderbekräftelse tillgängligt vid kontakt så vi kan hjälpa dig snabbare.

Vi svarar på alla mail normalt inom 24 timmar på vardagar.

Vid högt kundtryck kan svarstiden vara längre.

Har du frågor om en produkt?

Kontakta din närmsta butikssäljare för bästa service här

SeaSea - FAQ

Order & Beställningar
Leverans
Vi levererar endast i hela Sverige.
Nej, när du väljer ”hämta i butik” kan du endast betala i butik.
Vissa produkter, som till exempel bottenfärger, fritidsbatterier och nödbloss måste på grund av brandrisk hanteras som farligt gods.
Därför går det inte att skicka dessa produkter på postorder, utan finns enbart till försäljning i butik.
Du är dock välkommen att lägga en beställning och välja alternativet "hämta i butik".
Produkten du beställt är utgående och finns bara i enstaka butiker och ligger därför kvar på hemsidan.
Och i det fallet går det enbart att hämta och betala produkten i respektive butik där varan finns.
Vi samarbetar med Postnord.
Varor
Ta reda på artikelnummer och användbar information inför beställning av produkten.
Kontakta sedan oss så ser vi över tillgängligheten för de varor som ni vill beställa.
En extra kostnad kan tillkomma vid specialbeställda varor och kan ej returneras.
Specialbeställningar hämtas och betalas i butik. Hemleverans är ej möjlig.
Kontakta din närmsta butikssäljare för bästa service. Se alla våra SeaSea butiker här.
Kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig vidare.
Vi jobbar helhjärtat med att få alla produkter på webben ”up-to-date”.
Är det någon information/bild som du tycker bör uppdateras får ni gärna höra av er till info@seasea.se och märka mailet med ”Marknad” och beskriva ert förslag på uppdateringen.
Ja, vi kan skicka varor mellan våra butiker mot en fraktkostnad.
Betalning & Faktura
Kontakta den butik där köpet genomfördes.
Se möjliga betalmetoder under respektive SeaSea butik här.
Se möjliga betalmetoder under respektive SeaSea butik här.
Vi säljer i dagsläget inget presentkort i vår webbshop, men däremot säljer vi presentkort i alla våra butiker.
Kontakta din närmaste butik för mer information.
Klarna
Tyvärr så är det inte möjligt för tillfället.
Vänligen kontakta Klarnas kundtjänst vid övriga frågor kring Klarnabetalning
Klarna Support
Reklamation och Retur
Börja med att kontakta info@seasea.se
Du kommer sedan att bli kontaktad av vår reklamationsavdelning med mer info.
Ja, varan kan lämnas i butik som sedan skickas vidare till vårt huvudlager för kreditering inom 10 arbetsdagar.
I denna länk bland våra Köpvillkor har vi sammanställt all nödvändig info om ångerrätt och öppet köp.
Övrig
Självklart! Följ oss och vår verksamhet på både Instagram, Facebook och Youtube!
SeaMail är vår VIP-klubb som ger dig:
  • 30 dagars öppet köp
  • Tips & Råd
  • Erbjudanden
  • Specialinbjudan till våra Lägsta-Pris-Dagar.
  • På sätt och vis...
    Byggplast är vårt grossistbolag och har en inriktad försäljning mot varv och företag inom den marina branschen.
    SeaSea Båttillbehör är vår butikskedja för privatkonsumenter med över 30 butiker i Norden.
    Det är roligt att så många vill komma i kontakt med oss!
    Vi gör allt för att hjälpa alla med högsta prioritet.

    Under säsong är det högre tryck på alla våra avdelningar och butiker.
    Upplever du en lång väntetid ber vi om att få bli kontaktade med ärendet via mail till respektive butik
    Se alla våra SeaSea butiker här.


    Hittade du inte svaret på din fråga?

    Kontakta oss på order@seasea.se så svarar vi så fort vi hinner.

    Vi svarar på alla mail normalt inom 24 timmar på vardagar.

    Vid högt kundtryck kan svarstiden vara längre.



    Tillsammans gör vi båtlivet!