Frågor om din webbeställning?

Kontakta oss: info@seasea.se eller 08-50 56 40 30


Betalning 


Varorna betalas mot Klarna faktura (0 kr) - betala inom 14 dagar

Klarna faktura är förvalt betalalternativ, det går att ändra betalmetod efter beställningen gjorts i sista beställningssteget.

Övriga betalningsmetoder:

  • Klarna direkt
  • Klarna konto
  • Kortbetalning
  • Banköverföring - via din internetbank

Avisering av din leverans sker normalt med SMS. 

Hämtas varorna ut i butik betalas ordern vid uthämtningstillfället.  Betalmetoder är kort eller kontant.

Observera att din order måste hämtas inom 7 dagar efter att vi meddelat att ordern finns att hämta.

Alla priser är SEK inklusive moms.

 

Fraktkostnad 

Fraktpriser varierar med produkten, det står alltid på respektive produktsida vad frakten kostar. Fraktpriserna är 0 - 499 kr.

Fraktpriserna ovan gäller under förutsättning att den totala vikten inte överstiger 20 kg eller är skrymmande ( se nedan). 

Skrymmande varor: 499 kr.

Vissa skrymmande (längre än 1,2 meter) och tunga varor kan innebära en extra transportkostnad. Det kan t.ex. vara åror, båtshakar, rör, täckställningar, bockar, vaggor, kylskåp, lister, plywood, skivor, ankare, batterier, inredningsmaterial och glasfiber. I dessa fall kontaktar vi er innan leverans för exakt fraktkostnad.

Vissa kemtekniska varor betraktas som farligt gods av transportören och kan därför inte skickas direkt till dig. Det kan t.ex. vara blybatteri, färg, lösningsmedel, nödraketer och plaster. Du kommer då att bli kontaktad innan leverans sker.  Dessa varor kan alltid skickas till butik för hämtning i butik.

Vid avhämtning i butiken tillkommer naturligtvis ingen fraktkostnad, alltid fraktfritt. 

Hämta i butik: Vi hör av oss via SMS. mail eller telefon när dina varor är redo.

Vi förbehåller oss rätten att inte skicka varor utomlands. 


Leverans 

Vi använder Schenker som transportör, normal skickar vi med Schenker Parcel Ombud dvs det kommer till ett ombud nära dig. Skrymmande leveranser transporteras hem till dig dagtid, då kontaktar Schenker dig innan leverans så att ni kan komma överens om leveranstid. 


Observera att i vissa fall kan det bli fler än en sändning/sändningsnummer då Schenker Parcel Ombud bara tillåter ett kolli per sändning. Det kan t.ex vara när en beställning har många produkter som är olika i storlek och /eller är tunga. Maxvikt per sändning är 20 kg.

Vi ändrar inte leveransadress på en redan gjord beställning. Om du vill ändra leveransadress gör ny beställning samt annullera den tidigare beställningen.


Leveranstid

Normal leveranstid är 1-3 dagar, om vi inte klarar av att leverera inom den tiden hör vi av oss till dig snarast. 


Reklamationer 

Kontakta i första hand den butik ni har handlat hos. 

Vi garanterar att produkterna är felfria vid leverans. Om det är fel på produkten, skall du kontakta oss snarast för att ombesörja returfrakt, vid reklamationer betalar Seasea frakten.

OBS! Vi tar inte emot reklamationer utan att du kontaktat oss innan du sänder tillbaka varan.

Vi följer Allmänna reklamationsnämnden rekommendationer vid eventuell tvist.



Transportskador 

Skadade paket anmäls till transportören. Det är viktigt att spara allt emballage. Du bör inte lösa ut ett paket som du ser är skadat. 

 

Fellevererade varor 

Har du fått fel varor i ditt paket ber vi dig att omgående kontakta butiken du beställt av.

 

Ej uthämtade varor/försändelser 

Beställda men ej uthämtade paket debiteras med full frakt och returfrakt dock minst med 250:- inkl. moms. Ej lagerförda varor debiteras med fulla värdet samt frakt och returfrakt. I bägge fallen tillkommer en administrativ avgift med 250:- 


Ångerrätt och öppet köp 30 dagar

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 kalenderdagar, enligt Distansavtalslagen,  från det att du tagit emot varan. Seasea tillämpar generellt 30 dagar öppet köp. För att utnyttja ångerrätten ska produkten vara i väsentligen oförändrat skick, dvs. ej förstörd eller skadad, och skickas/lämnas tillbaka till oss tillsammans med den ursprungliga produktförpackningen. Vid retur via Posten skall ett transportemballage användas. Varan ska vara komplett, vilket innebär att alla tillbehör ska gå med i returen. Du kan alltid lämna tillbaka produkten i butik.

Hur får jag använda produkten? För att kunna ångra ditt köp får du endast använda produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den, vilket normalt är en gång. Du får självklart öppna produktförpackningen om det behövs för att undersöka varan.

Öppet Köp eller bytesrätt gäller ej på: kapade varor (slangar, kablar, linor mm.)


Lagersaldon

Lagersaldon uppdateras dagligen. Vi reserverar oss för lagerdifferanser. Lagerstatus: "Utgående artikel" innebär att produkten inte finns i alla butiker.  Klicka "Visa alla butiker" för att se lagersaldo i respektive butiker.


Produktspecifikation 

Vi reserveras oss för att text och bild kan vara fel i katalog, kampanjbilagor eller i webshopen. Vi reserverar oss för slutförsäljning, att varor kan ha utgått ur sortimentet och att produktändringar sker fortlöpande.  


                

Vi har prisgaranti!

Prisgaranti gäller samtliga produkter med symbolen PRISGARANTI. Hittar du samma vara till lägre pris hos någon lokal konkurrent får du samma pris hos oss. Ta med en annons eller annat som visar att varan säljs till lägre pris. Förutom det lägre priset ger vi dig en kompensation på 10% av mellanskillnaden. Har du redan köpt varan hos oss gäller prisgarantin i 7 dagar mot uppvisande av originalkvitto. Prisgarantin gäller jämförelser mellan vårt butikssortiment och motsvarande sortiment hos lokala konkurrenter. Prisgaranti gäller inte vid jämförelse med produkter köpta via postorder eller internet.


Mervärdesskatt är inräknad i priserna. Lokala prisvariationer förekommer. Vi reserverar oss för pris- och modelländringar. Eventuella prishöjningar eller sänkningar tillämpas omedelbart. Priser på elektronik, polyester, gelcoat, topcoat, glasfiber och oljor är att betrakta som dagspriser.


Frågor om din beställning?

Kontakta den butik du har beställt från. Butiken du har beställt ifrån står på din orderbekräftelse, som du fått via mail.

Du kan också kontakta oss på info@seasea.se eller 08-50 56 40 30 (kl 8-11 & 13-16). Kom ihåg att alltid ange ordernummer.


GDPR

25 maj 2018 träder en ny EU-förordning, GDPR (General Data Protection Regulation), i kraft och ersätter den nuvarande personuppgiftslagen (PUL). GDPR innebär att kraven på hur företag och organisationer får behandla personuppgifter skärps, samtidigt som rättigheterna som konsument stärks. Därför har vi uppdaterat vår integritetspolicy. Läs den här Privacy Policy.


SeaSea Båttillbehör är ett varumärke som ägs av Byggplast och Båtprylar.

Byggplast och Båtprylar Sverige AB

Lövbacksvägen 4 

141 71 Segeltorp

08-50 56 40 00

Organisationsnummer: 556201-7201

VAT No: SE55620172101


Vi förbehåller oss rätten att skicka mail och SMS till kund. Det går när som helst att avregistrera sig från dessa listor.