Komplett autopilotsats
För fiske- och fritidsmotorbåtar
SeaTalkng- och NMEA2000
Lägsta pris senaste 30 dagarna: 22 850 kr
| ARTNR | PRIS |
|---|---|
| 5153 | 22 800 kr |
Komplett autopilotsats
För fiske- och fritidsmotorbåtar
SeaTalkng- och NMEA2000
Komplett autopilotsystem: Levereras som en färdig paketlösning för hydrauliskt styrda båtar.
Anpassad för små- till medelstora båtar: Passar styrkolvsvolymer 4,9–14,0 kubiktum (80–230 cc).
Intuitivt styrhuvud: p70R/p70Rs med tryckknappar och roterande ratt för snabb manövrering.
Kraftfull hydraulisk pump: Typ 1 pump (12 V) med exakt kugghjulsteknik och spärrventil.
Enkel integration: ACU-150 styrenhet och EV-1 sensorkärna med SeaTalkng/NMEA2000 för smidig nätverksanslutning.
Evolution ACU150 Hydrauliskt autopilotsystempaket är en komplett autopilotsats i en låda, redo att installeras på många olika typer av populära fiske- och fritidsmotorbåtar med hydraulisk styrning. EV-150-systemet har utformats särskilt för att motsvara behoven hos små till medelstora hydrauliskt styrda båtar med en styrkolvsvolym på mellan 4,9 kubiktum (80 cc) och 14,0 kubiktum (230 cc).
EV-150-systemet är endast lämpligt för elektriska system på 12 volt DC. Systemet levereras komplett med autopilotstyrning p70Rs, EV1 sensorkärna, ACU150 styrenhet för ställdon, typ 1 hydraulisk pump och en kabelsats för Evolution autopilot.
EV-1 Sensorkärna
ACU-150 Control Unit
p70R/p70Rs Styrhuvud för autopilot (motor)
Typ 1 Hydraulisk pump (12V)
Kabelsats
Dokumentation
EV-1 är utformad för Evolution mekaniska och hydrauliska autopilotsystem. SeaTalkng-nätverket möjliggör en enda kabelanslutning för ström och data till Evolution ACU (styrenhet för ställdon) och utökade SeaTalkng- och NMEA2000-nätverk.
Raymarine ACU-150 är en komponent i Evolution™ autopilotsystem och är utformad för att förse Raymarines typ-1 Hydraulisk drivenhet (M81120) med ström och styrning. ACU-150 kopplar upp till SeaTalkng-nätverket för kommunikation med annan periferiutrustning. Den har också anslutningar för en valfri roderreferensenhet (säljs separat). ACU-150 fungerar bara i system med 12 volt likström.
Anslutning hydraulstyrning ut hane 1/4" BSP. Adapter till hona 1/4" NPT medföljer (3st).
Styrhuvudet p70R/p70Rs för autopilot är utformat för motorbåtar, det har tryckknappar och en roterande styrratt. Avancerad LED-bakgrundsbelysning ger lägre strömförbrukning samt levererar starkare färger och kontrast.
Vida horisontella och vertikala synfält garanterar att displayen kan ses tydligt ur snäva vinklar. Styrhuvudet p70R/p70Rs har även användargränssnittet LightHouse och en snabbguide för start för att hjälpa dig att snabbt och enkelt konfigurera piloten.
Systemet är konstruerat för att minimera strömförbrukning och fungera sömlöst med annan navigationsutrustning via NMEA2000.
Den hydrauliska typ 1-pumpen är avsedd att driva fartygets styrmekanism som en del av ett Raymarine-autopilotsystem. Den är primärt avsedd för användning på båtar med ett befintligt hydrauliskt styrsystem. Alternativt kan denna pump användas på en båt med mekanisk styrning tillsammans med en andra styrkolv. Den hydrauliska pumpen innehåller en exakt kugghjulspump och en spärrventil som drivs av en servomotor.
0.4m strömkabel 1st
5m stamnätskabel 1st
0.4m förgreningskabel 1st
Kopplingsplint 1st
T-kopplingar 2st
Terminatorer 2st
| Huvudlager | ||
| Stockholm Åkersberga | ❌ Ej i lager | |
| Karlskrona | ❌ Ej i lager | |
| Norrköping | ❌ Ej i lager | |
| Strängnäs | ❌ Ej i lager | |
| Mariestad | ❌ Ej i lager | |
| Uddevalla | ❌ Ej i lager | |
| Trosa | 0156-17177 | |
| Växjö | ❌ Ej i lager | |
| Norrtälje | ❌ Ej i lager | |
| Stockholm Nacka | ❌ Ej i lager | |
| Luleå | ❌ Ej i lager | |
| Stockholm Stavsnäs | ❌ Ej i lager | |
| Stockholm Länna | ❌ Ej i lager | |
| Stockholm Täby | ❌ Ej i lager | |
| Motala | 0141-233300 | |
| Göteborg Långedrag | ❌ Ej i lager | |
| Loftahammar | 0493-61315 | |
| Örnsköldsvik | ❌ Ej i lager | |
| Karlshamn | ❌ Ej i lager | |
| Sölvesborg (Nogersund) | 0456-52277 | |
| Västerås | 021-356633 | |
| Stockholm Segeltorp | ❌ Ej i lager | |
| Göteborg Björlanda | ❌ Ej i lager | |
| Strömstad | ❌ Ej i lager | |
| Hudiksvall | ❌ Ej i lager | |
| Stockholm Karlslund | 076-7776714 | |
| Örebro | ❌ Ej i lager | |
| Stockholm Vaxholm | ❌ Ej i lager |
Styrkolvsvolym: 4,9–14,0 kubiktum (80–230 cc)
Driftspänning: 12 V DC
Innehåll i paketet: EV-1 sensorkärna, ACU-150 styrenhet, p70R/p70Rs styrhuvud, typ 1 hydraulisk pump (12 V), kabelsats, dokumentation
Hydraulanslutning: Ut hane 1/4" BSP (3 st adapter 1/4" NPT medföljer)
Kabelsats: 0,4 m strömkabel, 5 m stamnätskabel, 0,4 m förgreningskabel, kopplingsplint, 2 T-kopplingar, 2 terminatorer
Systemet är avsett för små till medelstora motorbåtar med hydraulisk styrning och styrkolvsvolym mellan 4,9 och 14,0 kubiktum (80–230 cc).
Du får EV-1 sensorkärna, ACU-150 styrenhet, p70R/p70Rs styrhuvud, typ 1 hydraulisk pump (12 V), komplett kabelsats och dokumentation.
Systemet kräver installation på ett 12 V DC-system och korrekt hydraulanslutning. Medföljande kabelsats och adaptrar förenklar installationen, men kontrollera att din hydrauliska krets är kompatibel innan köp.
Pris påverkas främst av tillval som roderreferensenhet eller extra kablar. Raymarine EV-150 levereras som ett komplett paket, vilket gör grundkostnaden förutsägbar.
Raymarine EV-150 Hydraulpilot ger stabil kurskontroll, robust hydraulisk prestanda och enkel integration med modern navigationsutrustning.