Frågor om din webbeställning?

Kontakta oss: order@seasea.se eller 08-50 56 40 30


Ångerrätt och öppet köp 30 dagar - Returpolicy

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 kalenderdagar, enligt Distansavtalslagen, från det att du tagit emot varan. Seasea tillämpar generellt 30 dagar öppet köp. För att utnyttja ångerrätten ska produkten vara i väsentligen oförändrat skick, dvs. ej förstörd eller skadad, och skickas/lämnas tillbaka till oss tillsammans med den ursprungliga produktförpackningen. Vid retur via Posten skall ett transportemballage användas. Varan ska vara komplett, vilket innebär att alla tillbehör ska gå med i returen. Du kan alltid lämna tillbaka produkten i butik.

Hur får jag använda produkten? För att kunna ångra ditt köp får du endast använda produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den, vilket normalt är en gång. Du får självklart öppna produktförpackningen om det behövs för att undersöka varan. Produkter använda i t.ex. vatten kan innebära prisavdrag eller att vi inte accepterar ångerrätt. 

Öppet Köp eller bytesrätt gäller ej på: kapade varor (slangar, kablar, linor mm.)

Du kan returnera produkter köpta på webben i valfri butik. Produkter som returneras och är betalda via Klarna kommer att krediteras genom Klarna inom 10 dagar.

Returblankett finns här->

SeaSea betalar returfrakt vid felaktig eller defekt produkt. Kontakta oss för förbetald fraktsedel. Om du ångrar dig betalar du returfrakt.



Nettopriser

En artikel märkt nettopris är en produkt som tidigare ofta haft ett kampanjpris men som nu istället alltid har ett lågt pris "nettopris". Detta för att vi alltid vill kunna erbjuda våra kunder ett så bra pris som möjligt.


Mervärdesskatt är inräknad i priserna. Lokala prisvariationer förekommer. Vi reserverar oss för pris- och modelländringar. Eventuella prishöjningar eller sänkningar tillämpas omedelbart.


Fraktkostnad 

Fraktpriser varierar med produkten, det står alltid på respektive produktsida vad frakten kostar. Fraktpriserna är 0 - 499 kr.

Fraktpriserna ovan gäller under förutsättning att den totala vikten inte överstiger 20 kg eller är skrymmande ( se nedan). 

Skrymmande varor: 499 kr.

Vissa skrymmande (längre än 1,5 meter) och tunga varor kan innebära en extra transportkostnad. Det kan t.ex. vara åror, båtshakar, rör, täckställningar, bockar, vaggor, kylskåp, lister, plywood, skivor, ankare, batterier, inredningsmaterial och glasfiber. I dessa fall kontaktar vi er innan leverans för exakt fraktkostnad.

Vissa kemtekniska varor betraktas som farligt gods av transportören och kan därför inte skickas direkt till dig. Det kan t.ex. vara blybatteri, färg, lösningsmedel, nödraketer och plaster. Dessa varor kan alltid skickas till butik för hämtning i butik.

Vid avhämtning i butiken tillkommer naturligtvis ingen fraktkostnad, alltid fraktfritt.  Undantag för extra skrymmande produkter t.ex. båtvaggor, plywoodskivor m.m.

Hämta i butik: Vi hör av oss via SMS. mail eller telefon när dina varor är redo.

Vi förbehåller oss rätten att inte skicka varor utomlands. 

SeaSea betalar returfrakt vid felaktig eller defekt produkt. Kontakta oss för förbetald fraktsedel. Om du ångrar dig betalar du returfrakt.

Leverans 

Vi använder Postnord som transportör. 

Fraktalternativ:

  • Postnord Ombud
  • Postnord Hemleverans

Du väljer fraktalternativ i kassan, observera att farligt gods måste gå med hemleverans.

Samma fraktpris oavsett transportsätt. Skrymmande leveranser är undantag från detta, pris visas i kassan.

Skrymmande leveranser transporteras hem till dig dagtid, då kontaktar Postnord dig innan leverans så att ni kan komma överens om leveranstid. 

Maxvikt per sändning är 20 kg. Skrymmande leveranser och produkter över 20kg skickas alltid med Postnord.

Vi ändrar inte leveransadress på en redan gjord beställning. Om du vill ändra leveransadress gör ny beställning samt annullera den tidigare beställningen.


Leveranstid

Normal leveranstid är 1-4 arbetsdagar.


Specialordrar

Ta reda på artikelnummer och användbar information inför beställning av produkten.

Kontakta sedan oss så ser vi över tillgängligheten för de varor som ni vill beställa.

Frakt + administrationskostnader från 149 kr tillkommer på specialbeställda varor.

Specialbeställningar hämtas och förskottsbetalas i butik. Hemleverans är ej möjlig.

Öppet köp eller bytesrätt gäller ej på specialbeställda varor.


Reklamationer 

Kontakta i första hand den butik ni har handlat hos, du kan även reklamera produkter i våra butiker även om de är köpta på webben.

Vi garanterar att produkterna är felfria vid leverans. Om det är fel på produkten, skall du kontakta oss snarast för att ombesörja returfrakt, vid reklamationer betalar Seasea frakten.

OBS! Vi tar inte emot reklamationer utan att du kontaktat oss innan du sänder tillbaka varan.

Vi följer Allmänna reklamationsnämnden rekommendationer vid eventuell tvist.

Returblankett finns här->

Transportskador 

Skadade paket anmäls till transportören. Det är viktigt att spara allt emballage. Du bör inte lösa ut ett paket som du ser är skadat. 

 

Fellevererade varor 

Har du fått fel varor i ditt paket ber vi dig att omgående kontakta butiken du beställt av.

 

Ej uthämtade varor/försändelser 

Beställda men ej uthämtade paket debiteras med full frakt och returfrakt dock minst med 250:- inkl. moms. Ej lagerförda varor debiteras med fulla värdet samt frakt och returfrakt. I bägge fallen tillkommer en administrativ avgift med 250:- 


Lagersaldon

Lagersaldon uppdateras dagligen. Vi reserverar oss för lagerdifferanser. Lagerstatus: "Utgående artikel" innebär att produkten inte finns i alla butiker.  Klicka "Visa alla butiker" för att se lagersaldo i respektive butiker.


Produktspecifikation 

Vi reserveras oss för att text och bild kan vara fel i katalog, kampanjbilagor eller i webshopen. Vi reserverar oss för slutförsäljning, att varor kan ha utgått ur sortimentet och att produktändringar sker fortlöpande.  


Betalning 


Detta gäller beställningar som skickas till dig:

Varorna betalas mot Klarna faktura (0 kr) - betala inom 30 dagar

Klarna faktura är förvalt betalalternativ, det går att ändra betalmetod efter beställningen gjorts i sista beställningssteget.

Övriga betalningsmetoder:

  • Klarna direkt
  • Klarna konto
  • Kortbetalning
  • Banköverföring - via din internetbank

Avisering av din leverans sker normalt med SMS. 

Detta gäller beställningar som som du hämtar i butik:

Hämtas varorna ut i butik betalas ordern vid uthämtningstillfället.  Betalmetoder varierar i olika butiker. Se respektive butik för olika betalningsalternativ. Läs mer här->

Du får ett mail eller SMS när din beställning finns att hämta. Observera att din order måste hämtas inom 7 dagar efter att vi meddelat att ordern finns att hämta.

Alla priser är SEK inklusive moms.

Frågor om din beställning?

Kontakta den butik du har beställt från. Butiken du har beställt ifrån står på din orderbekräftelse, som du fått via mail.

Du kan också kontakta oss på order@seasea.se eller 08-50 56 40 30 (Måndag till torsdag 8.30-17, fredag 8.30-15, lunchstängt 12-13). Kom ihåg att alltid ange ordernummer.


GDPR

25 maj 2018 träder en ny EU-förordning, GDPR (General Data Protection Regulation), i kraft och ersätter den nuvarande personuppgiftslagen (PUL). GDPR innebär att kraven på hur företag och organisationer får behandla personuppgifter skärps, samtidigt som rättigheterna som konsument stärks. Därför har vi uppdaterat vår integritetspolicy. Läs den här Privacy Policy.


SeaSea Båttillbehör är ett varumärke som ägs av Byggplast och Båtprylar.

Byggplast och Båtprylar Sverige AB

Lövbacksvägen 4 

141 71 Segeltorp

08-50 56 40 00

Organisationsnummer: 556201-7201

VAT No: SE55620172101


Vi förbehåller oss rätten att skicka mail och SMS till kund. Det går när som helst att avregistrera sig från dessa listor.